середу, 19 лютого 2014 р.

«ПРИТЧА ПРО ПРИЯЗНЬ»



ІВАН   ФРАНКО




Вмираючи,   покликав   батько   сина ,
Що   був   його   єдиная   дитина.
I   мовив,   звiвши   голову   стару:
"Мiй   синку,   швидко   я,   мабуть,   умру.
Дав   Бог   прожити   много   лiт,
Добра   надбати   i   пiзнати   свiт.
Добро   тобi   лишаю.   Не марнуй
Його,   та   й   понад   мiру   не   цiнуй.
Не   думай   в   нiм   мету   життя   знайти, -
Се   сходи   лиш   до   вищоi   мети.
Та   крiм   добра,   ти   маєш,    синку,   те,
Що   найважнiше – серце    золоте,
Досить   науки   i   здоровий   ум,
I   вже   пройшов   ти   молодостi   шум.
Одного   лиш   бажаю   ще   тобi:
Щоб   мав   ти   друга   щирого   собi".
Син   мовив: "Татку,   дяка   вам   і   честь!
Та   в   мене   друзiв   щирих   много   єсть".

  синку,   много   при   їдi   й   винi,
Та   в   горю   помогти - напевно,   нi!
Я,   сiмдесят   п’ять   лiт   проживши,   вспiв
Знайти   одного   лиш – та   й   то  напiв".
" Нi,   татку, - мовив   син, - з моiх   друзяк
Пiде   за   мене   кождий   хоч   на   гак!"
Всмiхнувсь   отець.   "Щасливий,   синку,   ти,
Та   я   би   радив   пробу   навести.
Зарiж   теля   i   запакуй   у   мiх,
А   нiччю   йди   з   тим   до   друзяк   своiх.
Скажи:   "Бiда!   Я   чоловiка   вбив!"
Проси,   щоб   захистив   тебе   и   скрив.
Своiх   так   перепробуй,   а   потiм
Застукай   i   в   мойого   друга   дiм".
Послухав   син.   Як   смерклося   цiлком,
Пiшов   важким   нав’ючений   мiшком
До   друга   найлюбiшого   ворiт.
Застукав:   "Живо,   живо   отворiть!"
Явився   друг.   "Се   що   тебе   жене?"
  чоловiка   вбив.   Сховай   мене!"
Та   сей,   не   отворяючи   ворiт,
Сказав:   "Тiкай!   Чи   ще   мене   й   мiй   рiд
Ти   хочеш   у   тяжку   бiду   вплескать?
Адже   ж   коли   почнуть   тебе   шукать,
То   де   ж   пiдуть   насамперед?   Сюди!
Бо   знають,   що   я   друг   твiй!   Геть   iди".

Пiшов   по   iнших   своїх   другах   син, -
Не   скрив   його,   не   втiшив   нi   один.
А   дехто   мовив:   "Забирайся   ти!
Я   зараз   мушу   властям   донести.
Адже   ж   всi   знають,   як   дружим   ми, -
Ще   скажуть,   що   до   спiлки   вбили   ми".
Отак   всю   нiч   продвигавши   свiй   мiх,
До   батькового   друга   вiн   прибiг.
"Рятуйте,   дядьку!   Я людину   вбив,
Та   вже   й   у   мiстi   шуму   наробив!

Ось   труп!   Там   десь   погоня   вже   жене!
Ой   пробi,   скрийте   трупа   і   мене!"
Старий   живенько   замки   відкрутив
I   з   мiхом   парубка   в   свiй   дом   пустив.
"Ну,   ну,   ходи,   небоже,   скрийся   тут!
А   трупа   десь   я   впру   в   безпечний   кут".
Замкнув   ворота,   взяв   на   плечi   мiх -
Та   парубок   упав   йому   до   нiг.
"Спасибi,   дядьку!   Не   турбуйтесь,   нi!
Нiяке   зло   не   сталося   менi".

I   вiн   сказав   йому   батькiвську   рiч
I   все,   що   дiялося   з   ним   ту   нiч,
I   як   подвiйно   тут   вiн   скористав:

Фальшивих   друзiв   збувсь,   а   вiрного   пiзнав.

Немає коментарів:

Дописати коментар