Урок №6
1) пригадати
Заповіді Божі, ознайомити учнів з Нагірною
проповіддю;
2) формувати моральний фундамент духовного життя
учнів згідно моральних принципів, що випливають з Нагірної проповіді;
3)
виховувати прагнення чинити все з любов`ю, жити згідно зі своєю совістю.
Тип уроку:
комбінований
Обладнання: Біблія (у кожного на
парті).
ХІД УРОКУ
1.
Організаційний
момент
2.
Актуалізація
опорних знань учнів
(На дошці:
«Если любите Меня, соблюдите Мои заповеди!»
(Ін. 14:15)
|
-
Діти, відкриваємо Євангеліє і
відшукуємо це звернення! (що на дошці) – Читаємо!
-
Хто і до кого звертається? – Які
відповіді ми можемо дати?
-
Що таке заповідь? (Заповідь – це
своєрідна угода Господа з нами, людьми.)
-
Господь уже давав
заповіді?
-
Пригадайте біблійні історії із
Старого Заповіту.
-
Молодці! Це, дійсно, заповіді Адаму,
Ною та Аврааму…
(Робота з Євангелієм (Адаму - Бут. 2: 15-17; Ною – Бут. 9: 1-4; Аврааму –
Бут. 17: 1-14))
-
Господь Бог попереджає людей про небезпеку, яка криється в невиконанні його
заповіді, але при цьому дає людині свободу вибору, свободу дії.
-
Хто першими порушили заповідь Господню? (Адам і Єва)
-
Чи було каяття?.. Наслідком для людей цього непослуху стало… (відповіді
дітей, підтвердження шукаємо Бут. 3: 16, 19)
3.
Мотивація
виховної діяльності на уроці
-
А чи актуальними Заповіді Божі
залишаються сьогодні?
(Відповіді учнів)
-
А зараз, діти, я хочу запропонувати Вам уважно послухати повчальне оповідання Станіслава Клімашевського.
ПОВЧАЛЬНЕ ОПОВІДАННЯ
Уявімо собі високу гору, підніжжя якої заросло густим
лісом, а вище видніються скелі. На вершину цієї гори туристи можуть дійти
безпечними стежками. Вони здебільшого довгі та звивисті, бо оминають небезпечні
місця і стрімкі скелясті стіни. Вздовж тих стежок, на деревах та на камінні,
намальовані кольорові смужки, знаки, з допомогою яких можна знайти дорогу. І
уявімо декілька хлопців, що прямують на вершину. Подивилися угору.
На самісінькій
вершині у тумані помітили хрест і міркують: «Навіщо нам іти такою довгою та
звивистою дорогою? Дійдемо швидше навпростець, через ліс та скали. Навіщо нам
стежки і знаки? Маємо добрі очі, міцні ноги — впораємось!» А декотрі з тих,
котрі вирушили навпрямці, побачивши глибокі ущелини, перелякалися і повернули
на стежку. Інші ж упали зі скель і просили допомоги. Усе наше життя подібне до
сходження на високу гору з небезпечними скелями та прірвами, її вершину можна
порівняти з небом, із вічним життям. Перед нами цією дорогою прямували наші
предки і батьки, показуючи безпечні стежки, котрими самі подорожували, тобто
Божі заповіді.
(Станіслав
Клімашевський)
-
Так от, щоб ми були схожі не на тих, що впали зі скелі і просили допомоги,
а на тих, що йдуть стежками, знаючи «знаки», ми сьогодні з вами і ознайомимося
з Нагірною проповіддю Сина Божого. А ви поміркуйте,
наскільки актуальною Нагірна проповідь є сьогодні?
4.
Робота над
темою уроку
-
1-й варіант: - відкривається Закон Божий «Нагірна проповідь». Читається, за
яких умов Господь передав людям Божий закон (10 заповідей) через Мойсея.
-
2-й варіант: розповідь учителя (Исх. 19: 16-20).
-
Давайте спробуємо уявити гору Синай.
Біля її підніжжя зібрався великий натовп народу. Загриміли громи, небо
розколюють блискавки, затряслася гора, укрилася димом, звуки труб стають все
сильнішими. Господь явився у всій своєї величі, щоб дати заповіді, які навчили
людей вірі, любові до Бога та любові до ближнього. Господь говорив з Мойсеєм, а
народ стояв у страху та трепеті.
- Першою наукою для апостолів і народу, що
зібралися у підніжжя гори, стала Нагірна проповідь. Тепер, коли Господь
промовляє до народу устами Ісуса Христа, ми можемо уявити собі іншу картину…
- Біля гори
Синай народ єврейський боявся сили і могутності Господа і тому просив Мойсея,
щоб він сам говорив з Богом. Цього разу Господь оточений тісним натовпом
народу. Всі прагнуть підійти якомога ближче і хоч торкнутися одежі Його, щоб
отримати благодатну силу. Ісус Христос говорив з великою любов’ю, так ясно і зрозуміло. Він дає дев’ять заповідей
блаженства.
- А чи ми йдемо цією дорогою? Чи вміємо ми перемагати зло любов`ю і добром?
- Відкриваємо
Євангеліє від Матфея, главу 5. Як називається вона? (вибіркове читання глави та евристична
бесіда учителя з учнями)
5.
Систематизація
знань, умінь та навичок учнів
1. Чому проповідь названа Нагірною?
2. Як
ставитися до тих, хто нас ображає? Підтверди свою думку словами з Євангелія (Мтф.5:39-42;44)
3. Я говорю:
«Божі заповіді – це універсальний моральний закон людства». Якщо ви згодні зі мною, аргументуйте.
4. Розв’яжи
життєву ситуацію. «Учитель дізнається, хто саме в класі розбив стілець. Учні приймають
рішення оголосити бойкот підозрюваній, яку в класі всі вважають «ябедою». Яку
позицію займеш ти?»
6.
Домашнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар