вівторок, 18 лютого 2014 р.

.«Благословення дітей. Ісус Христос і діти»

            Урок №7


Мета:

1) ознайомити учнів з тим, як євангелісти Матфей, Марк та Лука у Святому письмі передають великі сподівання, які покладав Ісус Христос на сприйняття дітьми Христових повчань і настанов завдяки чистоті їх дитячих сердець;
2) формувати почуття відповідальності за свої вчинки, а, значить, і обов’язків перед Богом;
3) викликати у дітей бажання працювати над собою і стати найбільшими доброчинцями для людей, найкращими дітьми своєї Батьківщини.


Тип уроку: комбінований

Обладнання : Біблія, репродукція



ХІД УРОКУ

1.     Організаційний момент

2.      Актуалізація опорних знань учнів

1.     Відтворити на дошці схему духовного зростання людини, проаналізувати її, спробувати пояснити. (Наприклад, у вигляді сходинок або драбинки)
-  Якщо людина порушує Заповіді Божі? (людина чинить гріх)
- Чи є у грішної людини шляхи до духовного вдосконалення? (є, через щире  каяття)
2.     -  Хто отримав 10 Заповідей Божих і за яких умов?
(Мойсей, на горі Синай, під час виходу ізраїльського народу із єгипетської неволі. Написані на 2х кам’яних скрижалях.)
3.     -  Хто отримав заповідь від Бога до Мойсея?
(Адам і Єва отримали заповідь не їсти плодів з дерева пізнання добра і зла…)
4.     -  Після Мойсея Хто приніс заповіді від Бога? (Ісус Христос – Нагірна проповідь)
5.     -  На які дві групи можна поділити Заповіді Божі ?  (Перша – ті, що стосуються Бога; друга – ті, що стосуються людей)
6.     -  Назвіть Заповіді і скажіть, чи актуальні вони сьогодні, у наш час? (Актуальні, бо в них закладена абсолютна мораль, тобто вони не змінюються стосовно історичних умов).
-         Давайте помріємо: якби усі люди жили за Заповідями Божими, яким би був Світ ? (добрішим, милосерднішим, радісним, світлим…)

3.     Мотивація навчальної діяльності

                 (Вірш на дошці):

            МОЛИСЬ, ДИТЯ !

Молись, дитя: сомненья камень
Твоей груди не тяготит;
Твоей молитвы чистый пламень
Святой любовию горит.
Молись, дитя: тебе внимает
Творец бесчисленных миров,
И капли слез твоих считает,
И отвечать тебе готов.
                                      Никитин

-  Як ви думаєте, чому автор вважає необхідним, щоб молилися діти?
-  Чи може це справа тільки дорослих?
-  Чи потрібна Господу дитяча молитва?

4.      Робота над темою уроку

       (Клас ділиться на три групи. Кожна група отримує завдання: відкрити Євангеліє, прочитати визначені їм стіхи і відповісти на запитання:
-  За що Господь « вознегодовал» на своїх учнів-апостолів?
-  Як Ісус Христос ставився до дітей?
-  Чому, на вашу думку, Господь сказав про дітей, що саме «таковых есть Царствие Божие»?
1 гр. – Мтф. 19 : 13 - 15
2гр. – Мк. 10 : 13 - 16
3гр. – Лк. 18 : 15 - 17
Виступи груп. Діти висловлюють свої думки)
-         А зараз я б хотіла, щоб усі ви пригадали князя Володимира Мономаха, який,  за словами літописця, «просвітив Руську землю, як сонце» і його знамените «Повчання дітям».
(Роздається пам’ятка дітям з текстом уривку з « Повчання…» Текст читається учнями вголос і обговорюється)
-         Що, на вашу думку, князь уважав за найвищі цінності в житті людини?
(Завдання групам:
1гр., 2гр. – записують у зошит моральні якості, яких необхідно дотримуватися синам князя за батьківським заповітом;
3гр.  – підбирає антоніми до названих чеснот)
- Що з цього повчання ти візьмеш для себе?

5.     Систематизація  знань,  умінь,  навичок

-         Чому Ісус Христос покладав велике сподівання на сприйняття дітьми христових повчань і настанов? (завдяки чистоті їх дитячих сердець)
-         Чи відчуваєте ви якісь обов’язки перед Богом ?
-         Як часто ви звертаєтеся до Бога в молитві?

6.     Домашнє завдання

Прочитати «Притчу про приязнь» Івана Франка


























Додаток до уроку № 7


ПАМ'ЯТКА  

ІЗ   «ПОВЧАННЯ   ВОЛОДИМИРА   МОНОМАХА   ДІТЯМ»

Я, недостойний, дідом своїм Ярославом Мудрим і батьком своїм і матір'ю своєю з роду Мономахів був наречений руським іменем Володимир. Сидячи на санях, тобто збираючись уже помирати, звертаюсь до вас з оцим словом.

Діти мої або хто інший, слухаючи мою грамотицю, не посмійтеся з неї, а прийміть її до свого серця, і не лінуйтеся, а щиро трудіться.

Що таке людина, як подумаєш про це? Велика розумом людина, та не може осягнути вона всіх чудес землі. Дивіться, як все мудро влаштовано на світі: як небо влаштоване, або як сонце, або як місяць, або як зірки, і тьма, і світло, і земля як на водах покладена, Господи, завдяки волі твоїй! А звірі, а птиці різні, а риби всілякі! І цьому диву подивуємося, як створено людину і які різні та багатоликі людські обличчя; якби і всіх людей зібрати, то кожен має свій вид і образ обличчя. І тому подивуємося, як птиці небесні із раю-вирію летять, і перш за все до нашого дому, але не поселяються в одній країні, а сильні й слабі розлітаються по всіх землях, щоб наповнилися щебетом ліси і поля. Все це дано людям на користь, на їжу і на радість їм. І знов скажемо: великі блага послані нам, грішним людям. Ті ж птиці небесні, коли їм звелено, то заспівають і звеселяють людей, а коли ні — то, маючи і мову свою, оніміють.

Прочитавши отсі слова, діти мої, похваліть творця всього земного й небесного, а все, що далі, — то мого слабого розуму повчання.
Перш за все не забувайте убогих, а яко можете, по силі годуйте їх і подавайте сиротам.
І вдову захистіть, не дайте сильним губити людину. Хто б не був, правий чи винний перед вами, не вбивайте і не веліть убивати його; якщо і завинив хто в смерті, не губіть християнської душі.
Якщо ж вам доведеться цілувати хрест перед братами своїми або перед будь-ким, то перше спитайте свого серця, на чому ви зможете стояти твердо, і тільки тоді цілуйте, а поклявшись, не переступайте клятви, бо загубите душу свою.
Ніколи не майте гордощів у своєму серці і в розумі, а скажіть: сьогодні живий, а завтра помру; смертні ми.
Старих шануйте, як батька, а молодих, яко братів. Пам'ятайте, як учив мудрий Василь, зібравши круг себе юнаків: при старших годиться мовчати, премудрих слухати, старшим підкорятися, з рівними і молодими мати згоду і бесіду вести без лукавства, а щонайбільше розумом вбирати. Не лютувати словом, не ганьбити нікого в розмові, не сміятися багато. Очі тримати донизу, а душу вгору.
В домі своєму не ледачкуйте, а за всім приглядайте самі, не покладайтесь на тіуна або на отрока, щоб не посміялися люди ні з дому вашого, ні з вашого обіду.

На війну вирушивши, не лінуйтесь, не сподівайтесь на воєвод; ні їжі, ні питтю не віддавайтесь без міри, ні солодкому сну. Сторожу самі наряджайте і вночі, з усіх боків поставивши охорону, лягайте відпочивати коло своїх воїнів, а вставайте рано. Зброю не скидайте з себе поспіхом, не оглянувшись добре. Адже буває, що через лінь людина зненацька гине.

Брехні остерігайтесь і пияцтва, і облуди, від того душа гине і тіло.
Куди б ви не верстали шлях своєю землею, не давайте отрокам своїм чинити зло і шкоду ні селам, ні посівам, щоб люди не проклинали вас.
А куди б не прийшли і де б не зупинилися, напійте і нагодуйте нужденного. Найбільше шануйте гостя, звідки 6 він до вас не прийшов: простий чи знатний, чи посол; якщо не можете пошанувати його дарунком, то пригостіть його їжею і питвом, бо він, мандруючи далі, прославить вас у всіх землях доброю чи злою людиною.

Хворого навідайте, покійника проведіть в останню дорогу, бо всі ми смертні.
Не проминіть ніколи людину, не привітавши її, і добре слово їй мовте. Жінку свою любіть, та не давайте їй влади над собою.
Якщо забуваєте про це, то частіше заглядайте в мою грамотицю: і мені не буде соромно, і вам буде добре.

Що вмієте, того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь, — як батько мій, дома сидячи, знав п'ять мов, через те й честь йому була в інших країнах. Лінощі — це мати всьому дурному: хто що й знав, те забуде, а чого не вміє, того не навчиться. Добро своєю рукою сіючи, не лінуйтесь ні на що хороше, і хай не застане вас сонце в постелі. Так робив мій батько покійний і всі добрі мужі. На світанні, побачивши сонце, з радістю прославте день новий і скажіть: Господи, додай мені літа до літа, щоб я честю й добром виправдав життя своє. Так я кажу, коли сідаю думати з дружиною, або збираюся чинити суд людям, або їхати на полювання, або збирати данину, або лягти спочивати. Спочинок у полудень дається людям за труди: після трудів спочиває і звір, і птиця, і люди.

Додаток до уроку № 7

ІВАН   ФРАНКО

«ПРИТЧА   ПРО   ПРИЯЗНЬ»

Вмираючи,   покликав   батько   сина ,
Що   був   його   єдиная   дитина.
I   мовив,   звiвши   голову   стару:
"Мiй   синку,   швидко   я,   мабуть,   умру.
Дав   Бог   прожити   много   лiт,
Добра   надбати   i   пiзнати   свiт.
Добро   тобi   лишаю.   Не марнуй
Його,   та   й   понад   мiру   не   цiнуй.
Не   думай   в   нiм   мету   життя   знайти, -
Се   сходи   лиш   до   вищоi   мети.
Та   крiм   добра,   ти   маєш,    синку,   те,
Що   найважнiше – серце    золоте,
Досить   науки   i   здоровий   ум,
I   вже   пройшов   ти   молодостi   шум.
Одного   лиш   бажаю   ще   тобi:
Щоб   мав   ти   друга   щирого   собi".
Син   мовив: "Татку,   дяка   вам   і   честь!
Та   в   мене   друзiв   щирих   много   єсть".

  синку,   много   при   їдi   й   винi,
Та   в   горю   помогти - напевно,   нi!
Я,   сiмдесят   п’ять   лiт   проживши,   вспiв
Знайти   одного   лиш – та   й   то  напiв".
" Нi,   татку, - мовив   син, - з моiх   друзяк
Пiде   за   мене   кождий   хоч   на   гак!"
Всмiхнувсь   отець.   "Щасливий,   синку,   ти,
Та   я   би   радив   пробу   навести.
Зарiж   теля   i   запакуй   у   мiх,
А   нiччю   йди   з   тим   до   друзяк   своiх.
Скажи:   "Бiда!   Я   чоловiка   вбив!"
Проси,   щоб   захистив   тебе   и   скрив.
Своiх   так   перепробуй,   а   потiм
Застукай   i   в   мойого   друга   дiм".
Послухав   син.   Як   смерклося   цiлком,
Пiшов   важким   нав’ючений   мiшком.
До   друга   найлюбiшого   ворiт
Застукав:   "Живо,   живо   отворiть!"
Явився   друг.   "Се   що   тебе   жене?"
  чоловiка   вбив.   Сховай   мене!"
Та   сей,   не   отворяючи   ворiт,
Сказав:   "Тiкай!   Чи   ще   мене   й   мiй   рiд
Ти   хочеш   у   тяжку   бiду   вплескать?
Адже   ж   коли   почнуть   тебе   шукать,
То   де   ж   пiдуть   насамперед?   Сюди!
Бо   знають,   що   я   друг   твiй!   Геть   iди"

Пiшов   по   iнших   своїх   другах   син,-
Не   скрив   його,   не   втiшив   нi   один.
А   дехто   мовив:   "Забирайся   ти!
Я   зараз   мушу   властям   донести.
Адже   ж   всi   знають,   як   дружим   ми,-
Ще   скажуть,   що   до   спiлки   вбили   ми".
Отак   всю   нiч   продвигавши   свiй   мiх,
До   батькового   друга   вiн   прибiг.
"Рятуйте,   дядьку!   Я людину   вбив,
Та   вже   й   у   мiстi   шуму   наробив!

Ось   труп!   Там   десь   погоня   вже   жене!
Ой   пробi,   скрийте   трупа   і   мене!"
Старий   живенько   замки   відкрутив
I   з   мiхом   парубка   в   свiй   дом   пустив.
"Ну,   ну,   ходи,   небоже,   скрийся   тут!
А   трупа   десь   я   впру   в   безпечний   кут".
Замкнув   ворота,   взяв   на   плечi   мiх -
Та   парубок   упав   йому   до   нiг.
"Спасибi,   дядьку!   Не   турбуйтесь,   нi!
Нiяке   зло   не   сталося   менi".

I   вiн   сказав   йому   батькiвську   рiч
I   все,   що   дiялося   з   ним   ту   нiч,
I   як   подвiйно   тут   вiн   скористав:
Фальшивих   друзiв   збувсь,   а   вiрного   пiзнав.
1) ознайомити учнів з тим, як євангелісти Матфей, Марк та Лука у Святому письмі передають великі сподівання, які покладав Ісус Христос на сприйняття дітьми Христових повчань і настанов завдяки чистоті їх дитячих сердець;
2) формувати почуття відповідальності за свої вчинки, а, значить, і обов’язків перед Богом;
3) викликати у дітей бажання працювати над собою і стати найбільшими доброчинцями для людей, найкращими дітьми своєї Батьківщини.

Тип уроку: комбінований

Обладнання : Біблія, репродукція



ХІД УРОКУ

1.     Організаційний момент

2.      Актуалізація опорних знань учнів

1.     Відтворити на дошці схему духовного зростання людини, проаналізувати її, спробувати пояснити. (Наприклад, у вигляді сходинок або драбинки)
-  Якщо людина порушує Заповіді Божі? (людина чинить гріх)
- Чи є у грішної людини шляхи до духовного вдосконалення? (є, через щире  каяття)
2.     -  Хто отримав 10 Заповідей Божих і за яких умов?
(Мойсей, на горі Синай, під час виходу ізраїльського народу із єгипетської неволі. Написані на 2х кам’яних скрижалях.)
3.     -  Хто отримав заповідь від Бога до Мойсея?
(Адам і Єва отримали заповідь не їсти плодів з дерева пізнання добра і зла…)
4.     -  Після Мойсея Хто приніс заповіді від Бога? (Ісус Христос – Нагірна проповідь)
5.     -  На які дві групи можна поділити Заповіді Божі ?  (Перша – ті, що стосуються Бога; друга – ті, що стосуються людей)
6.     -  Назвіть Заповіді і скажіть, чи актуальні вони сьогодні, у наш час? (Актуальні, бо в них закладена абсолютна мораль, тобто вони не змінюються стосовно історичних умов).
-         Давайте помріємо: якби усі люди жили за Заповідями Божими, яким би був Світ ? (добрішим, милосерднішим, радісним, світлим…)

3.     Мотивація навчальної діяльності

                 (Вірш на дошці):

            МОЛИСЬ, ДИТЯ !

Молись, дитя: сомненья камень
Твоей груди не тяготит;
Твоей молитвы чистый пламень
Святой любовию горит.
Молись, дитя: тебе внимает
Творец бесчисленных миров,
И капли слез твоих считает,
И отвечать тебе готов.
                                      Никитин

-  Як ви думаєте, чому автор вважає необхідним, щоб молилися діти?
-  Чи може це справа тільки дорослих?
-  Чи потрібна Господу дитяча молитва?

4.      Робота над темою уроку

       (Клас ділиться на три групи. Кожна група отримує завдання: відкрити Євангеліє, прочитати визначені їм стіхи і відповісти на запитання:
-  За що Господь « вознегодовал» на своїх учнів-апостолів?
-  Як Ісус Христос ставився до дітей?
-  Чому, на вашу думку, Господь сказав про дітей, що саме «таковых есть Царствие Божие»?
1 гр. – Мтф. 19 : 13 - 15
2гр. – Мк. 10 : 13 - 16
3гр. – Лк. 18 : 15 - 17
Виступи груп. Діти висловлюють свої думки)
-         А зараз я б хотіла, щоб усі ви пригадали князя Володимира Мономаха, який,  за словами літописця, «просвітив Руську землю, як сонце» і його знамените «Повчання дітям».
(Роздається пам’ятка дітям з текстом уривку з « Повчання…» Текст читається учнями вголос і обговорюється)
-         Що, на вашу думку, князь уважав за найвищі цінності в житті людини?
(Завдання групам:
1гр., 2гр. – записують у зошит моральні якості, яких необхідно дотримуватися синам князя за батьківським заповітом;
3гр.  – підбирає антоніми до названих чеснот)
- Що з цього повчання ти візьмеш для себе?

5.     Систематизація  знань,  умінь,  навичок

-         Чому Ісус Христос покладав велике сподівання на сприйняття дітьми христових повчань і настанов? (завдяки чистоті їх дитячих сердець)
-         Чи відчуваєте ви якісь обов’язки перед Богом ?
-         Як часто ви звертаєтеся до Бога в молитві?

6.     Домашнє завдання

Прочитати «Притчу про приязнь» Івана Франка


























Додаток до уроку № 7


ПАМ'ЯТКА  

ІЗ   «ПОВЧАННЯ   ВОЛОДИМИРА   МОНОМАХА   ДІТЯМ»

Я, недостойний, дідом своїм Ярославом Мудрим і батьком своїм і матір'ю своєю з роду Мономахів був наречений руським іменем Володимир. Сидячи на санях, тобто збираючись уже помирати, звертаюсь до вас з оцим словом.

Діти мої або хто інший, слухаючи мою грамотицю, не посмійтеся з неї, а прийміть її до свого серця, і не лінуйтеся, а щиро трудіться.

Що таке людина, як подумаєш про це? Велика розумом людина, та не може осягнути вона всіх чудес землі. Дивіться, як все мудро влаштовано на світі: як небо влаштоване, або як сонце, або як місяць, або як зірки, і тьма, і світло, і земля як на водах покладена, Господи, завдяки волі твоїй! А звірі, а птиці різні, а риби всілякі! І цьому диву подивуємося, як створено людину і які різні та багатоликі людські обличчя; якби і всіх людей зібрати, то кожен має свій вид і образ обличчя. І тому подивуємося, як птиці небесні із раю-вирію летять, і перш за все до нашого дому, але не поселяються в одній країні, а сильні й слабі розлітаються по всіх землях, щоб наповнилися щебетом ліси і поля. Все це дано людям на користь, на їжу і на радість їм. І знов скажемо: великі блага послані нам, грішним людям. Ті ж птиці небесні, коли їм звелено, то заспівають і звеселяють людей, а коли ні — то, маючи і мову свою, оніміють.

Прочитавши отсі слова, діти мої, похваліть творця всього земного й небесного, а все, що далі, — то мого слабого розуму повчання.
Перш за все не забувайте убогих, а яко можете, по силі годуйте їх і подавайте сиротам.
І вдову захистіть, не дайте сильним губити людину. Хто б не був, правий чи винний перед вами, не вбивайте і не веліть убивати його; якщо і завинив хто в смерті, не губіть християнської душі.
Якщо ж вам доведеться цілувати хрест перед братами своїми або перед будь-ким, то перше спитайте свого серця, на чому ви зможете стояти твердо, і тільки тоді цілуйте, а поклявшись, не переступайте клятви, бо загубите душу свою.
Ніколи не майте гордощів у своєму серці і в розумі, а скажіть: сьогодні живий, а завтра помру; смертні ми.
Старих шануйте, як батька, а молодих, яко братів. Пам'ятайте, як учив мудрий Василь, зібравши круг себе юнаків: при старших годиться мовчати, премудрих слухати, старшим підкорятися, з рівними і молодими мати згоду і бесіду вести без лукавства, а щонайбільше розумом вбирати. Не лютувати словом, не ганьбити нікого в розмові, не сміятися багато. Очі тримати донизу, а душу вгору.
В домі своєму не ледачкуйте, а за всім приглядайте самі, не покладайтесь на тіуна або на отрока, щоб не посміялися люди ні з дому вашого, ні з вашого обіду.

На війну вирушивши, не лінуйтесь, не сподівайтесь на воєвод; ні їжі, ні питтю не віддавайтесь без міри, ні солодкому сну. Сторожу самі наряджайте і вночі, з усіх боків поставивши охорону, лягайте відпочивати коло своїх воїнів, а вставайте рано. Зброю не скидайте з себе поспіхом, не оглянувшись добре. Адже буває, що через лінь людина зненацька гине.

Брехні остерігайтесь і пияцтва, і облуди, від того душа гине і тіло.
Куди б ви не верстали шлях своєю землею, не давайте отрокам своїм чинити зло і шкоду ні селам, ні посівам, щоб люди не проклинали вас.
А куди б не прийшли і де б не зупинилися, напійте і нагодуйте нужденного. Найбільше шануйте гостя, звідки 6 він до вас не прийшов: простий чи знатний, чи посол; якщо не можете пошанувати його дарунком, то пригостіть його їжею і питвом, бо він, мандруючи далі, прославить вас у всіх землях доброю чи злою людиною.

Хворого навідайте, покійника проведіть в останню дорогу, бо всі ми смертні.
Не проминіть ніколи людину, не привітавши її, і добре слово їй мовте. Жінку свою любіть, та не давайте їй влади над собою.
Якщо забуваєте про це, то частіше заглядайте в мою грамотицю: і мені не буде соромно, і вам буде добре.

Що вмієте, того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь, — як батько мій, дома сидячи, знав п'ять мов, через те й честь йому була в інших країнах. Лінощі — це мати всьому дурному: хто що й знав, те забуде, а чого не вміє, того не навчиться. Добро своєю рукою сіючи, не лінуйтесь ні на що хороше, і хай не застане вас сонце в постелі. Так робив мій батько покійний і всі добрі мужі. На світанні, побачивши сонце, з радістю прославте день новий і скажіть: Господи, додай мені літа до літа, щоб я честю й добром виправдав життя своє. Так я кажу, коли сідаю думати з дружиною, або збираюся чинити суд людям, або їхати на полювання, або збирати данину, або лягти спочивати. Спочинок у полудень дається людям за труди: після трудів спочиває і звір, і птиця, і люди.

Додаток до уроку № 7

ІВАН   ФРАНКО

«ПРИТЧА   ПРО   ПРИЯЗНЬ»

Вмираючи,   покликав   батько   сина ,
Що   був   його   єдиная   дитина.
I   мовив,   звiвши   голову   стару:
"Мiй   синку,   швидко   я,   мабуть,   умру.
Дав   Бог   прожити   много   лiт,
Добра   надбати   i   пiзнати   свiт.
Добро   тобi   лишаю.   Не марнуй
Його,   та   й   понад   мiру   не   цiнуй.
Не   думай   в   нiм   мету   життя   знайти, -
Се   сходи   лиш   до   вищоi   мети.
Та   крiм   добра,   ти   маєш,    синку,   те,
Що   найважнiше – серце    золоте,
Досить   науки   i   здоровий   ум,
I   вже   пройшов   ти   молодостi   шум.
Одного   лиш   бажаю   ще   тобi:
Щоб   мав   ти   друга   щирого   собi".
Син   мовив: "Татку,   дяка   вам   і   честь!
Та   в   мене   друзiв   щирих   много   єсть".

  синку,   много   при   їдi   й   винi,
Та   в   горю   помогти - напевно,   нi!
Я,   сiмдесят   п’ять   лiт   проживши,   вспiв
Знайти   одного   лиш – та   й   то  напiв".
" Нi,   татку, - мовив   син, - з моiх   друзяк
Пiде   за   мене   кождий   хоч   на   гак!"
Всмiхнувсь   отець.   "Щасливий,   синку,   ти,
Та   я   би   радив   пробу   навести.
Зарiж   теля   i   запакуй   у   мiх,
А   нiччю   йди   з   тим   до   друзяк   своiх.
Скажи:   "Бiда!   Я   чоловiка   вбив!"
Проси,   щоб   захистив   тебе   и   скрив.
Своiх   так   перепробуй,   а   потiм
Застукай   i   в   мойого   друга   дiм".
Послухав   син.   Як   смерклося   цiлком,
Пiшов   важким   нав’ючений   мiшком.
До   друга   найлюбiшого   ворiт
Застукав:   "Живо,   живо   отворiть!"
Явився   друг.   "Се   що   тебе   жене?"
  чоловiка   вбив.   Сховай   мене!"
Та   сей,   не   отворяючи   ворiт,
Сказав:   "Тiкай!   Чи   ще   мене   й   мiй   рiд
Ти   хочеш   у   тяжку   бiду   вплескать?
Адже   ж   коли   почнуть   тебе   шукать,
То   де   ж   пiдуть   насамперед?   Сюди!
Бо   знають,   що   я   друг   твiй!   Геть   iди"

Пiшов   по   iнших   своїх   другах   син,-
Не   скрив   його,   не   втiшив   нi   один.
А   дехто   мовив:   "Забирайся   ти!
Я   зараз   мушу   властям   донести.
Адже   ж   всi   знають,   як   дружим   ми,-
Ще   скажуть,   що   до   спiлки   вбили   ми".
Отак   всю   нiч   продвигавши   свiй   мiх,
До   батькового   друга   вiн   прибiг.
"Рятуйте,   дядьку!   Я людину   вбив,
Та   вже   й   у   мiстi   шуму   наробив!

Ось   труп!   Там   десь   погоня   вже   жене!
Ой   пробi,   скрийте   трупа   і   мене!"
Старий   живенько   замки   відкрутив
I   з   мiхом   парубка   в   свiй   дом   пустив.
"Ну,   ну,   ходи,   небоже,   скрийся   тут!
А   трупа   десь   я   впру   в   безпечний   кут".
Замкнув   ворота,   взяв   на   плечi   мiх -
Та   парубок   упав   йому   до   нiг.
"Спасибi,   дядьку!   Не   турбуйтесь,   нi!
Нiяке   зло   не   сталося   менi".

I   вiн   сказав   йому   батькiвську   рiч
I   все,   що   дiялося   з   ним   ту   нiч,
I   як   подвiйно   тут   вiн   скористав:

Фальшивих   друзiв   збувсь,   а   вiрного   пiзнав.

Немає коментарів:

Дописати коментар