вівторок, 18 лютого 2014 р.

«Моральний закон нової людини. Нагірна проповідь»

Урок №6


1) пригадати Заповіді Божі,  ознайомити учнів з Нагірною проповіддю;
2)  формувати моральний фундамент духовного життя учнів згідно моральних принципів, що випливають з Нагірної проповіді;
3) виховувати прагнення чинити все з любов`ю, жити згідно зі своєю совістю.


Тип уроку: комбінований

Обладнання: Біблія (у кожного на парті).
                                               


ХІД  УРОКУ

1.                     Організаційний момент

2.                     Актуалізація опорних знань учнів
(На дошці:

«Если любите Меня, соблюдите Мои заповеди!»
(Ін. 14:15)


-   Діти, відкриваємо Євангеліє і відшукуємо це звернення! (що на дошці) – Читаємо!
-   Хто і до кого звертається? – Які відповіді ми можемо дати?
-   Що таке заповідь? (Заповідь – це своєрідна угода Господа з нами, людьми.)
-   Господь уже давав заповіді?
-   Пригадайте біблійні історії із Старого Заповіту.
-   Молодці! Це, дійсно, заповіді Адаму, Ною та Аврааму…
(Робота з Євангелієм (Адаму - Бут. 2: 15-17; Ною – Бут. 9: 1-4; Аврааму – Бут. 17: 1-14))
-         Господь Бог попереджає людей про небезпеку, яка криється в невиконанні його заповіді, але при цьому дає людині свободу вибору, свободу дії.
-         Хто першими порушили заповідь Господню? (Адам і Єва)
-         Чи було каяття?.. Наслідком для людей цього непослуху стало… (відповіді дітей, підтвердження шукаємо Бут. 3: 16, 19)

3.     Мотивація виховної діяльності на уроці

-   А чи актуальними Заповіді Божі залишаються сьогодні?
(Відповіді учнів)
-         А зараз, діти, я хочу запропонувати Вам уважно послухати повчальне  оповідання  Станіслава  Клімашевського.  

ПОВЧАЛЬНЕ ОПОВІДАННЯ

Уявімо собі високу гору, підніжжя якої заросло густим лісом, а вище видніються скелі. На вершину цієї гори туристи можуть дійти безпечними стежками. Вони здебільшого довгі та звивисті, бо оминають небезпечні місця і стрімкі скелясті стіни. Вздовж тих стежок, на деревах та на камінні, намальовані кольорові смужки, знаки, з допомогою яких можна знайти дорогу. І уявімо декілька хлопців, що прямують на вершину. Подивилися угору.
 На самісінькій вершині у тумані помітили хрест і міркують: «Навіщо нам іти такою довгою та звивистою дорогою? Дійдемо швидше навпростець, через ліс та скали. Навіщо нам стежки і знаки? Маємо добрі очі, міцні ноги — впораємось!» А декотрі з тих, котрі вирушили навпрямці, побачивши глибокі ущелини, перелякалися і повернули на стежку. Інші ж упали зі скель і просили допомоги. Усе наше життя подібне до сходження на високу гору з небезпечними скелями та прірвами, її вершину можна порівняти з небом, із вічним життям. Перед нами цією дорогою прямували наші предки і батьки, показуючи безпечні стежки, котрими самі подорожували, тобто Божі заповіді.
(Станіслав  Клімашевський)

-         Так от, щоб ми були схожі не на тих, що впали зі скелі і просили допомоги, а на тих, що йдуть стежками, знаючи «знаки», ми сьогодні з вами і ознайомимося з Нагірною проповіддю Сина Божого.  А ви поміркуйте, наскільки актуальною Нагірна проповідь є сьогодні?

4.     Робота над темою уроку

-         1-й варіант: - відкривається Закон Божий «Нагірна проповідь». Читається,   за яких умов Господь передав людям Божий закон (10 заповідей) через Мойсея. 
-         2-й варіант: розповідь учителя (Исх. 19: 16-20).

-   Давайте спробуємо уявити гору Синай. Біля її підніжжя зібрався великий натовп народу. Загриміли громи, небо розколюють блискавки, затряслася гора, укрилася димом, звуки труб стають все сильнішими. Господь явився у всій своєї величі, щоб дати заповіді, які навчили людей вірі, любові до Бога та любові до ближнього. Господь говорив з Мойсеєм, а народ стояв у страху та трепеті.
  - Першою наукою для апостолів і народу, що зібралися у підніжжя гори, стала Нагірна проповідь. Тепер, коли Господь промовляє до народу устами Ісуса Христа, ми можемо уявити собі іншу картину…
- Біля гори Синай народ єврейський боявся сили і могутності Господа і тому просив Мойсея, щоб він сам говорив з Богом. Цього разу Господь оточений тісним натовпом народу. Всі прагнуть підійти якомога ближче і хоч торкнутися одежі Його, щоб отримати благодатну силу. Ісус Христос говорив з великою любов’ю, так  ясно і зрозуміло. Він дає дев’ять заповідей блаженства.
- А чи ми йдемо цією дорогою? Чи вміємо ми перемагати зло любов`ю і добром?
- Відкриваємо Євангеліє від Матфея, главу 5. Як називається вона? (вибіркове читання глави та евристична бесіда учителя з учнями)

5.     Систематизація знань, умінь та навичок учнів

1.  Чому проповідь названа Нагірною?
2. Як ставитися до тих, хто нас ображає? Підтверди свою думку словами з Євангелія (Мтф.5:39-42;44)
3. Я говорю: «Божі заповіді – це універсальний моральний закон людства».  Якщо ви згодні зі мною, аргументуйте.
4. Розв’яжи життєву ситуацію. «Учитель дізнається,  хто саме в класі розбив стілець. Учні приймають рішення оголосити бойкот підозрюваній, яку в класі всі вважають «ябедою». Яку позицію займеш ти?»

6.      Домашнє завдання


           Підготуйте приклади, що підтверджують актуальність настанов Нагірної проповіді

Немає коментарів:

Дописати коментар